Sklepy chętnie korzystają z AI
Wykorzystanie sztucznej inteligencji jako główny trend wskazuje 42 proc. badanych firm handlowych w Polsce.
Handel podąża za światowym biznesem, wskazując wykorzystanie sztucznej inteligencji jako dominujący trend. Przedsiębiorcy zwracają też uwagę na ostrą wojnę cenową czy personalizowanie zakupów, poprzez analizę danych o klientach – wynika z raportu RetailTech2025, autorstwa firmy Exorigo Upos, który „Rzeczpospolita” poznała pierwsza.
Wykorzystanie AI jako kluczowy element budowania przewagi konkurencyjnej wskazuje 42 proc. Drugim najsilniej odczuwanym przez rynek zjawiskiem jest silna presja cenowa, co zadeklarowało 38 proc. Raport powstał w oparciu o badanie średnich i dużych firm zajmujących się handlem elektroniką, kosmetykami czy żywnością.
Są przykłady sukcesu
Eksperci wskazują, że choć 78 proc. firm deklaruje wykorzystanie sztucznej inteligencji, tylko co czwarty projekt AI przynosi oczekiwany zwrot z inwestycji. – Istnieje więc przepaść między deklaracjami i oczekiwaniami a realnymi wdrożeniami, które faktycznie przekładają się na wynik finansowy. Na rynku widać jednak konkretne przykłady sukcesu. Detaliści wykorzystujący AI do analizy zachowań klientów notują 20-30 proc. wzrost konwersji – mówi Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży w Univio. – Dynamiczne kształtowanie cen oparte...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
