Innowacyjna przewaga
Firmy handlowe próbują budować swoją pozycję na rynku głównie za pomocą AI – wynika z badań.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji jako kluczowy element budowania przewagi konkurencyjnej wskazuje 42 proc. badanych – wynika z raportu RetailTech2025, autorstwa firmy Exorigo Upos, który „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Drugim najsilniej odczuwanym przez rynek zjawiskiem jest silna presja cenowa, co zadeklarowało 38 proc. Raport powstał w oparciu o badanie firm handlujących elektroniką, kosmetykami czy żywnością.
Jednak tylko co czwarty projekt AI przynosi oczekiwany zwrot z inwestycji.
– Istnieje więc przepaść między deklaracjami i oczekiwaniami a realnymi wdrożeniami, które przekładają się na wynik finansowy – mówi Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży w Univio.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)