Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Innowacyjna przewaga

02 grudnia 2025 | Pierwsza strona | Piotr Mazurkiewicz

Firmy handlowe próbują budować swoją pozycję na rynku głównie za pomocą AI – wynika z badań.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji jako kluczowy element budowania przewagi konkurencyjnej wskazuje 42 proc. badanych – wynika z raportu RetailTech2025, autorstwa firmy Exorigo Upos, który „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Drugim najsilniej odczuwanym przez rynek zjawiskiem jest silna presja cenowa, co zadeklarowało 38 proc. Raport powstał w oparciu o badanie firm handlujących elektroniką, kosmetykami czy żywnością.

Jednak tylko co czwarty projekt AI przynosi oczekiwany zwrot z inwestycji.

– Istnieje więc przepaść między deklaracjami i oczekiwaniami a realnymi wdrożeniami, które przekładają się na wynik finansowy – mówi Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży w Univio.

Wydanie: 13343

Wydanie: 13343

Spis treści

Gość „Rzeczpospolitej”

Zamów abonament