Adtranz i Siemens mają trzy dni na odwołanie
Protest przegranych odrzucony
Adtranz i Siemens mają trzy dni na odwołanie
Komisja przetargowa przy zarządzie PKP odrzuciła protest Adtranz Pafawag i Siemens sp. zo. o. , które przegrały przetarg na dostawę dla kolei polskich 16 szybkich pociągów z wychylanym nadwoziem -- dowiedziała się " Rz". Negatywną opinię na temat realizacji zasad przetargu wyraził prezes Urzędu Zamówień Publicznych
Adtranz i Siemens mają teraz trzy dni na odwołanie się od decyzji PKP do UZP. O tym, czy PKP będą musiały rozpocząć przetarg od nowa, zdecyduje sąd arbitrażowy UZP, który oceni, czy komisja przetargowa zachowała prawidłowość procedur przetargowych.
W październiku ub. r. w centrali handlowej Kolmex rozpoczęto pierwszy etap dwustopniowego przetargu ogłoszonego przez Dyrekcję Generalną PKP na dostawę dla polskich kolei 9 pociągów zespolonych ze sterowanym lub bezwładnościowym przechyłem nadwozia zopcją zakupu 7 kolejnych takich pociągów w ciągu najbliższych kilku lat. Oferty złożyły: Adtranz Pafawag oferujący pociąg typu Fala, Fiat Ferroviaria ze swoim Pendolino, a także Siemens Polska, Alstom ihiszpański Talgo. Koperty zostatecznymi ofertami otwarto 31 kwietnia br. 24 bm. zarząd PKP ogłosił, że dostawcą pociągów zwychylnym nadwoziem będzie Fiat Ferroviaria. W poniedziałek 27 bm. Adtranz i Siemens, którzy przegrali przetarg,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta