Lepsze wypiera gorsze
Lepsze wypiera gorsze
FOT. RAFAŁ GUZ
Bardzo duża liczba książek do tych samych przedmiotów daje nauczycielom możliwość wyboru
W lutym ubiegłego roku minister edukacji podpisał rozporządzenie dotyczące podstawy programowej kształcenia ogólnego w sześcioletniej szkole podstawowej i w trzyletnim gimnazjum. Reforma oświaty spowodowała konieczność wymiany starych podręczników na nowe - zgodne z podstawą programową. W bardzo krótkim czasie wydawcy musieli przygotować nowe książki. Szybkie tempo wprowadzania reformy, niestety, odbiło się na jakości podręczników.
Specjaliści wzbraniają się przed jednoznacznymi opiniami dotyczącymi nowych książek, gdyż reforma pozostawia autorom dużą samodzielność przy komponowaniu zawartości podręcznika. W rezultacie ścierają się dwa poglądy - jeden, w myśl którego dobry podręcznik powinien być pisany dla każdego ucznia, a więc zawierać materiał łatwy do przyswojenia przez dziecko w wieku szkolnym, i drugi - że dzieci zdolne powinny mieć możliwość poszerzenia wiedzy o informacje niezwiązane ściśle z programem nauczania. W przypadku tych ostatnich książek często pojawiają się zarzuty, że są przeładowane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta