Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Suwalski łącznik

12 września 2000 | Nauka i Technika | AJ
źródło: Nieznane

KOLEJ

Na Litwę bez zmiany wózków wagonowych

Suwalski łącznik

Wdrożono polskie rozwiązanie pozwalające na eksploatację wagonów na torach o różnej szerokości bez konieczności wymiany elementów jezdnych. Na granicznej stacji Mockawa na trasie łączącej Suwałki i Kowno uruchomiono tzw. stanowisko przestawcze.

Rozpoczęto eksploatację nowego szlaku w ruchu towarowym, a w ostatnich dniach października ruszy pociąg pasażerski z Warszawy, przez Suwałki i Kowno, do Wilna.

Jedną z najbardziej istotnych trudności w międzynarodowym transporcie kolejowym jest zróżnicowana szerokość torów. Większość państw europejskich ma tory o szerokości 1435 mm. Jednak koleje Europy Wschodniej - Białorusi, Finlandii, Litwy, Łotwy, Rosji i Ukrainy - mają tory o szerokości 1520 mm. Jeszcze szersze są tory w Portugalii i Hiszpanii - 1668 mm. Na styku torów o różnej szerokości trzeba dokonać przeładunku towarów w tzw. suchych portach albo wymienić wózki wagonowe (to drugie rozwiązanie stosowane jest w międzynarodowym ruchu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2111

Spis treści

Regiony Polski - Lubelskie

Zamów abonament