Informacja też może być reklamą
- Ryzyko ustnych umów użyczenia
- Obniżenie wartości celnej towaru Ryzyko ustnych umów użyczenia
Informacja też może być reklamą
Materiały informujące o miejscu, w którym sprzedawane są towary danego producenta, stanowią jego reklamę i podlegają VAT - orzekł 28 grudnia Naczelny Sąd Administracyjny.
Inspektor kontroli skarbowej uznał, że spółka niesłusznie nie naliczyła VAT od przekazywanych placówkom handlowym tekturowych i styropianowych postaci przedstawiających sprzęt AGD jej produkcji. Według inspektora, a w ślad za nim izby skarbowej, były to towary reklamowe podlegające opodatkowaniu. Spółka wyjaśniała, że z kontrahentami zawierała umowy użyczenia, a te VAT nie podlegają. Izba nie dała temu wiary, gdyż spółka nie przedstawiła kontrolującemu dokumentów zaświadczających o zawarciu takich umów. Spółka replikowała, że kodeks cywilny nie wymaga od umowy użyczenia formy pisemnej. Zawierano je zatem ustnie, co mogli poświadczyć świadkowie. Inspektor nie chciał ich jednak przesłuchać. Nie dał również wiary pisemnym oświadczeniom spółki ani dostarczonej kilka miesięcy
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta