Misja mediów publicznych
Misja mediów publicznych
Obrona czeskiej telewizji publicznej przez obywateli świadczy o tym, czym może i powinna być misja mediów publicznych. Niestety, misja ta od dawna została przez telewizję polską zapomniana. Nie wydaje się, by redakcja programów informacyjnych TVP miała kiedykolwiek ambicję stania się autorytetem obiektywności i wiarygodności. Powoływanie się na wyniki rozmaitych wątpliwych metodologicznie badań opinii publicznej niczego tu nie dowodzi. Od dawna doniesienia agencyjne w TVP mieszane są z subiektywnym komentarzem, a dworskie i wręcz służalcze nastawienie do niektórych polityków stało się normą. W tej sytuacji nie sądzę, by ktokolwiek protestował, nawet gdyby szefem TVP został np. Jerzy Urban. W TVP nie ma już po prostu czego bronić. Natomiast najlepszą obroną obywatelską jest wyłączenie odbiornika i pójście na spacer.
Piotr Małecki, Kraków