Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Misja mediów publicznych

29 grudnia 2000 | Publicystyka, Opinie | NC

LISTY

Misja mediów publicznych

Obrona czeskiej telewizji publicznej przez obywateli świadczy o tym, czym może i powinna być misja mediów publicznych. Niestety, misja ta od dawna została przez telewizję polską zapomniana. Nie wydaje się, by redakcja programów informacyjnych TVP miała kiedykolwiek ambicję stania się autorytetem obiektywności i wiarygodności. Powoływanie się na wyniki rozmaitych wątpliwych metodologicznie badań opinii publicznej niczego tu nie dowodzi. Od dawna doniesienia agencyjne w TVP mieszane są z subiektywnym komentarzem, a dworskie i wręcz służalcze nastawienie do niektórych polityków stało się normą. W tej sytuacji nie sądzę, by ktokolwiek protestował, nawet gdyby szefem TVP został np. Jerzy Urban. W TVP nie ma już po prostu czego bronić. Natomiast najlepszą obroną obywatelską jest wyłączenie odbiornika i pójście na spacer.

Piotr Małecki, Kraków

Brak okładki

Wydanie: 2200

Spis treści

Wspomnienia

Fotoreportaż

Wyprawa na Makalu

Zamów abonament