Szyk nad kanałem
Szyk nad kanałem
Za symbol zmian w świecie współczesnej plastyki można uznać… przeobrażenia w wyglądzie Tracy Emin, reprezentantki Wielkiej Brytanii. Niegdyś enfant terrible plastyki, ignorująca fety i obecność notabli, zawsze w dżinsach i Tshircie, teraz wystąpiła w czarnej taftowej sukni od Vivienne Westwood, z fachowym makijażem i fryzurą.
Jej poświęcenie to jednak nic w porównaniu z wyczynem damy, która zwiedzała dziesiątki wystaw weneckiego biennale obuta w tradycyjne japońskie koturny – platformy na miniszczudłach, dziś używane głównie w teatrze kabuki. Nawet w pozycji stojącej utrzymanie w nich równowagi wymaga mistrzostwa, a co dopiero mówić o przemierzaniu kilometrów żwirowych alejek, trawiastych pól i schodów, a tak właśnie wyglądają tereny festiwalu w Giardini.
Godna podziwu była też dziewczyna (rasy białej, warto dodać) od stóp do głów ubrana na czarno i obwieszona metalowymi paciorkami. Z daleka przypominała ikonę: jej strój świecił w słońcu jak srebrna koszulka Matki Boskiej w blasku świec. Z bliska przypominała rostbef – spieczona na wierzchu, różowa w środku. Biedaczka usmażyła się na słońcu. Niewiele pomogła jej czarna parasolka. Bohaterstwem dorównywał jej młody człowiek ubrany równie niepraktycznie. Jedną nogę miał obciągniętą amarantową pończochą, drugą pomarańczową. Do tego szorty, różowy Tshirt, a na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta