Szyk nad kanałem
Za symbol zmian w świecie współczesnej plastyki można uznać... przeobrażenia w wyglądzie Tracy Emin, reprezentantki Wielkiej Brytanii. Niegdyś enfant terrible plastyki, ignorująca fety i obecność notabli, zawsze w dżinsach i T-shircie, teraz wystąpiła w czarnej taftowej sukni od Vivienne Westwood, z fachowym makijażem i fryzurą.
Jej poświęcenie to jednak nic w porównaniu z wyczynem damy, która zwiedzała dziesiątki wystaw weneckiego biennale obuta w tradycyjne japońskie koturny -platformy na miniszczudłach, dziś używane głównie w teatrze kabuki. Nawet w pozycji stojącej utrzymanie w nich równowagi wymaga mistrzostwa, a co dopiero mówić o przemierzaniu kilometrów żwirowych alejek, trawiastych pól i schodów, a tak właśnie wyglądają tereny festiwalu w Giardini.
Godna podziwu była też dziewczyna (rasy białej, warto dodać) od stóp do głów ubrana na czarno i obwieszona metalowymi paciorkami. Z daleka przypominała ikonę: jej strój świecił w słońcu jak srebrna koszulka Matki Boskiej w blasku świec. Z bliska przypominała rostbef - spieczona na wierzchu, różowa w środku. Biedaczka usmażyła się na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta