Szybkie pociągi na stare tory
Szybkie pociągi na stare tory
Jeśli zapowiadane projekty dojdą do skutku, będzie to oznaczało prawdziwe żniwa dla dostawców taboru. – W naszej branży zaczyna się dużo dziać. Kiedyś przewoźnicy tylko mówili o inwestycjach, dziś mają zapewnione na ich realizację fundusze unijne – podkreśla Janusz Kućmin, nowy przedstawiciel generalny Bombardier Transportation na Polskę.
Przetargi i zapowiedzi
W najbliższych dniach Bombardier ma podpisać z Kolejami Mazowieckimi kontrakt na dostawę 37 wagonów piętrowych o wartości 208 mln zł netto. Do 24 lipca na oferty w przetargu na dostawę i utrzymanie do dziesięciu nowych lokomotyw elektrycznych czekają PKP Intercity. Wartość tego kontraktu szacuje się na 150 mln zł. Maszyny, które będą mogły rozwijać prędkość do 200 km/h, wjadą na polskie tory za trzy lata. W najbliższych tygodniach przewoźnik zamierza uruchomić również procedurę kupna 30 wagonów. – Będziemy zamawiać i remontować tabor co najmniej przez cztery – pięć lat – uważa szef PKP Intercity Czesław Warsewicz.
PKP Intercity w najbliższych latach na te inwestycje chcą przeznaczyć ok....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta