Wydatki na konkurs mogą być kosztem
Jeszcze do końca ubiegłego roku przedsiębiorcy musieli starać się o to, aby konkurs był skierowany do nieograniczonego kręgu osób. Wydatki na reklamę niepubliczną można było zaliczać do kosztów tylko do wysokości limitu (0,25 proc. przychodów). Teraz nie ma tego problemu -wszystkie wydatki na reklamę mogą być w całości kosztem.
Jest związek z działalnościąNależy więc rozstrzygnąć tylko, czy organizacja konkursu ma związek z działalnością. Wydaje się, że nie powinno być z tym kłopotów. Po to bowiem przygotowujemy konkurs, aby przedstawić firmę w pozytywnym świetle, zmusić klienta do aktywności, dowartościować go nagrodą i zareklamować produkt.
Kosztem będą również wydatki na konkursy dla współpracujących z nami firm, np. nagrody za najwyższe obroty. To działanie wspierające sprzedaż, które ma zachęcić partnerów handlowych do jeszcze lepszych wyników.
Potwierdził to Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 26 marca 2004 r. (III SA 2844/02) . W rozpatrywanej sprawie podatnik poniósł wydatki związane z akcją promocyjną skierowaną do pracowników współpracujących firm. Były to nagrody rzeczowe i pieniężne przyznawane za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta