Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szybkie pociągi na stare tory

19 lipca 2007 | Ekonomia | Agnieszka Stefańska Andrzej Krakowiak
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

KOLEJE Szybkie pociągi na stare tory Ponad 4 mld zł na wymianę i modernizację taboru zamierzają wydać w ciągu najbliższych czterech lat spółki z grupy PKP - wynika z informacji zebranych przez "Rz". Inwestycje planują również prywatne firmy

Jeśli zapowiadane projekty dojdą do skutku, będzie to oznaczało prawdziwe żniwa dla dostawców taboru. - W naszej branży zaczyna się dużo dziać. Kiedyś przewoźnicy tylko mówili o inwestycjach, dziś mają zapewnione na ich realizację fundusze unijne - podkreśla Janusz Kućmin, nowy przedstawiciel generalny Bombardier Transportation na Polskę.

Przetargi i zapowiedzi

W najbliższych dniach Bombardier ma podpisać z Kolejami Mazowieckimi kontrakt na dostawę 37 wagonów piętrowych o wartości 208 mln zł netto. Do 24 lipca na oferty w przetargu na dostawę i utrzymanie do dziesięciu nowych lokomotyw elektrycznych czekają PKP Intercity. Wartość tego kontraktu szacuje się na 150 mln zł. Maszyny, które będą mogły rozwijać prędkość do 200 km/h, wjadą na polskie tory za trzy lata. W najbliższych tygodniach przewoźnik zamierza uruchomić również procedurę kupna 30 wagonów. - Będziemy zamawiać i remontować tabor co najmniej przez cztery - pięć lat - uważa szef PKP...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4263

Spis treści
Zamów abonament