Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Macho u kosmetyczki

19 lipca 2007 | Piąta Aleja | Dorota Słomczyńska
źródło: Nieznane

Macho u kosmetyczki Amerykanin na kremy‚ żele i puder wydaje miesięcznie 15 dolarów, a Polak dolara

Polacy zaczęli o siebie dbać. Można powiedzieć, że o 24 procent bardziej niż w ubiegłym roku, jeśli założymy, że wyznacznikiem jest m.in. wzrost sprzedaży męskich kosmetyków.

Nasi rodacy w ubiegłym roku wydali na kremy pielęgnacyjne, mydło i balsamy po goleniu ponad 58 mln zł. Tak wynika z raportu MEMRB International Poland, firmy, która od lat śledzi rynek kosmetyków i przeprowadza badania marketingowe. Za to raport firmy AC Nielsen zdradza, jakich kosmetyków używają Polacy. Wody i balsamów pogoleniu -niemal95 proc. panów. Blisko połowa nie stroni od żeli i mydeł. Reszta albo się nie myje, albo domycia używa wyłącznie wody. Co trzeci stosuje krem nawilżający - ich sprzedaż wprawdzie w porównaniu z rokiem 2005 nieco spadła‚ ale za to na rzecz kremów regenerujących na noc oraz preparatów przeciwzmarszczkowych, których sprzedaż wzrosła o 100 proc. W tej chwili takie kremy ma w łazience niemal co trzeci Polak. Według badań Euromonitor w Polsce sprzedaż męskich kosmetyków i przyborów kosmetycznych w latach 1998 - 2003 wzrosła o 43 proc.

Na świecie do wzrostu sprzedaży kosmetyków przyczynił się też wykreowany przez...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4263

Spis treści
Zamów abonament