Macho u kosmetyczki
Polacy zaczęli o siebie dbać. Można powiedzieć, że o 24 procent bardziej niż w ubiegłym roku, jeśli założymy, że wyznacznikiem jest m.in. wzrost sprzedaży męskich kosmetyków.
Nasi rodacy w ubiegłym roku wydali na kremy pielęgnacyjne, mydło i balsamy po goleniu ponad 58 mln zł. Tak wynika z raportu MEMRB International Poland, firmy, która od lat śledzi rynek kosmetyków i przeprowadza badania marketingowe. Za to raport firmy AC Nielsen zdradza, jakich kosmetyków używają Polacy. Wody i balsamów pogoleniu -niemal95 proc. panów. Blisko połowa nie stroni od żeli i mydeł. Reszta albo się nie myje, albo domycia używa wyłącznie wody. Co trzeci stosuje krem nawilżający - ich sprzedaż wprawdzie w porównaniu z rokiem 2005 nieco spadła‚ ale za to na rzecz kremów regenerujących na noc oraz preparatów przeciwzmarszczkowych, których sprzedaż wzrosła o 100 proc. W tej chwili takie kremy ma w łazience niemal co trzeci Polak. Według badań Euromonitor w Polsce sprzedaż męskich kosmetyków i przyborów kosmetycznych w latach 1998 - 2003 wzrosła o 43 proc.
Na świecie do wzrostu sprzedaży kosmetyków przyczynił się też wykreowany przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta