Przy działaniach promocyjnych nie powinno być VAT
Ustawa o VAT przewiduje w pewnych wypadkach opodatkowanie czynności nieodpłatnych. Chodzi o przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z działalnością, którą prowadzi. Mówi o tym art. 7 ust. 2 ustawy o VAT. Dotyczy to nieodpłatnego przekazania lub zużycia towarów na cele osobiste podatnika i wymienionych w tym przepisie osób (które można ogólnie określić mianem jego personelu) oraz o wszelkich innych przekazań towarów bez wynagrodzenia. Podatek trzeba zapłacić, jeżeli przy ich nabyciu przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Polska ustawa korzystniejSkutki przekazania towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy nie powinny budzić wątpliwości. Opodatkowane będzie wydanie towarów reklamowo-reprezentacyjnych na cele inne niż związane z prowadzonym przedsiębiorstwem. Art.7 ust.3 ustawy o VAT precyzuje ponadto, że dostawą towarów nie jest przekazanie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości, a także próbek. Acontrario nasuwa się wniosek, że w żadnym wypadku nie dojdzie do opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta