Celnicy konfiskują samolot
Prosto ze Strasburga
Celnicy konfiskują samolot
Marek Antoni Nowicki
Tymczasowe zajęcie samolotu przez celników oraz zapłacenie ustalonej kwoty pieniędzy w zamian za jego zwrot jest zgodne z Europejską Konwencją Praw Człowieka.
W latach 1983--86 zdarzyło się wiele incydentów, które zrodziły wątpliwości co do przestrzegania przez Air Canada procedur bezpieczeństwa obowiązujących na lotnisku Heathrow w Londynie. Np. między listopadem 1983 r. a wrześniem 1984 r. z przechowalni tranzytowej Air Canada zginęło wiele kontenerów, w których, jak przypuszczali celnicy, znajdowały się narkotyki. W marcu 1986 r. ujawniono 809 kg marihuany w samolocie, który przyleciał z Indii. Urząd celny ostrzegł wszystkie przedstawicielstwa linii lotniczych działające na lotniskach Heathrow i Gatwick o karach w razie ujawnienia nielegalnych towarów na pokładzie samolotów. Dyrekcja Air Canada obiecała poprawić sytuacją. Nic się jednak nie zmieniło. 26 kwietnia 1987 r. samolot Tristar należący do tych linii wylądował na Heathrow. W jednym z kontenerów znaleziono 331 kg marihuany wartości 800 tys. funtów. Kontener nie miał żadnej dokumentacji, ajego numer był fałszywy. Samolot leciał z Singapuru do Toronto, wiózł pasażerów i cargo. Funkcjonariusze celni zajęli samolot na podstawie ustawy z 1979 r. o pobieraniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta