Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Złote rybki i piranie

04 listopada 1995 | Plus Minus | ES

Wiedeńska Secesja we Frankfurcie

Złote rybki i piranie

Ponad dwieście prac twórców związanych z Wiedeńską Secesją zaprezentowali autorzy wystawy "Tęsknota za szczęściem. Klimt, Kokoschka, Schiele" w Schirn Kunsthalle we Frankfurcie nad Menem. Tematem ogromnej większości z nich jest kobieta. Widziana jako femme fatale i matka, lubieżna kusicielka i nieprzystępna dama. Jako wiośniana niewinność i niszcząca mężczyzn modliszka. Najczęściej jako modliszka.

Wystawa w Schirn Kunsthalle skupia się na malarzach austriackich, takich jak Hans Makart, Gustav Klimt, Richard Gerstl, Oskar Kokoschka i Egon Schiele, ale przedstawia także zagranicznych sojuszników sztuki określanej mianem Jugendstilu, Art Nouveau czy secesji -- artystów z Monachium, Paryża, Brukseli, Szwajcarii i Skandynawii. Max Klinger, Ferdinand Hodler, Fernand Khnopf, Edvard Munch, Lovis Corinth, Auguste Rodin, Max Lieberman -- to tylko kilka najwybitniejszych nazwisk.

Niebywały rozkwit sztuk w Wiedniu na przełomie XIX i XX wieku jest swoistym fenomenem: triumf operetki obok symfonii Mahlera i dodekafonicznej muzyki Arnolda Schönberga, architektura Otto Wagnera, w literaturze -- podatnej na teorie wiedeńczyka Zygmunta Freuda -- Hugo von Hofmannsthal, Artur Schnitzler,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 610

Spis treści
Zamów abonament