Rośnie słuchalność Zetki i RMF
Coraz wyższą słuchalność mają prywatne stacje radiowe, zaś w porównaniu z sytuacją sprzed roku spadły wyniki publicznej Jedynki i Trójki - wynika z najnowszej fali badań Radio Track, obejmującej okres od maja do lipca. Liderem rankingu jest wciąż krakowska rozgłośnia RMF FM. Udział tej stacji w ogólnopolskim rynku słuchalności wynosi 22,3 proc. (rok wcześniej 21,7 proc.). Drugie w zestawieniu jest Radio Zet z wynikiem 19,7 proc. (rok wcześniej 18 proc.), a trzecia - publiczna Jedynka, której wynik spadł z 14,7 do 13,3 proc. Do 6 proc. zmniejszyła się też słuchalność publicznej Trójki (rok wcześniej wynosiła 6,2 proc.). Ubiegłoroczny wynik poprawiły Radio Maryja, którego udział wynosi teraz 2,1 proc. (1,8 proc. rok wcześniej) i Program II Polskiego Radia - 0,6 proc. (0,5 proc.). Badania Radio Track realizuje instytut MillwardBrown SMG/KRC.
ele