Najważniejsza jest strategia
Książka jest zbiorem artykułów powstałym głównie z myślą o przedsiębiorcach, którzy receptę na sukces widzą w ciągłej kontroli, a nie dobrej organizacji. A to – według autorów – największy błąd. Dlatego radzą, jak stworzyć ramy organizacyjne, które zapewnią pracownikom swobodę i jednocześnie wymuszą odpowiednie działania. Zaczynając od projektowania poszczególnych stanowisk pracy, by zapewnić maksymalną efektywność działań, do wyznaczania reguł współdziałania w grupie i kształcenia pracowników w trakcie pełnienia obowiązków służbowych, czyli przyjemne z pożytecznym. Autorzy poświęcili sporo miejsca na kwestie zarządzania kreatywnością, promowania pracy zespołowej i tworzenie w tym celu wirtuozerskich zespołów. Nie zabrakło też rad, jak walczyć z firmową biurokracją. Całość można podsumować krótko – stwórz ramy, a system ruszy. kap
Sprawna i efektywna organizacjaPraca zbiorowa; Harvard Business Review;Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007;str. 200