McDonald’s rzuca wyzwanie sieciom kawiarni
Największy fast food stawia na kawę. Najnowsza strategia McDonald’s na polskim rynku jest wymierzona przede wszystkim w sieci kawiarniane, które błyskawicznie się rozrastają – rocznie przybywa ok. 30 proc. lokali
Konkurencja ma znacznie wyższe ceny i chętnie by je jeszcze podniosła. My zawalczymy o klienta obniżkami – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska. Kawa w tej sieci będzie kosztowała 3 – 5,5 zł – od espresso po latte ze 100-proc. kawy Arabica. Firma zainwestowała też w nowe ekspresy – jeden kosztuje 50 tys. zł. Na pewno odczuje to konkurencja – w sieciach działa już ponad 200 kawiarni.
Branża rozwija się bardzo szybko – liderem jest marka Coffee-heaven, prowadząca ponad 40 punktów. W roku finansowym zakończonym 31 marca zysk brutto spółki z działalności w Polsce wzrósł pięciokrotnie, do miliona funtów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta