Lojalny klient pomoże obniżyć podatek
Firma może zmniejszyć swój obrót i podatek należny, jeżeli w prowadzonej kampanii marketingowej zwróciła swoim klientom detalicznym część pieniędzy za kupione produkty. I to bez konieczności wystawiania faktury korygującej
Tak uznał Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS) w wyroku C-317/94 dotyczącym sprawy Elida Gibbs. Sędziowie z Luksemburga stwierdzili, że przepisy formalne – takie jak wymóg wystawienia faktury korygującej – nie mogą pozbawić podatnika podatku od wartości dodanej (odpowiednika polskiego podatku od towarów i usług) prawa do zmniejszenia obrotu i podatku należnego. I to tylko dlatego, że nie może wystawić faktury korygującej.
To duża szansa dla polskich firm, które znajdują się w tego rodzaju sytuacji i chciałyby skorzystać z przysługującego im prawa – uważają niektórzy doradcy podatkowi.
Liczy się pomysł
Sprawa dotyczy działań marketingowych, a dokładnie programów lojalnościowych. Adresowane do klientów detalicznych, mają zachęcać do nabywania towarów danego producenta (lub kupowania w danym sklepie czy sieci). Czasami taka akcja marketingowa sprowadza się do zwrotu części wydatku na podstawie odesłanego producentowi kuponu z opakowania. Innym razem w grę wchodzi np. darmowe tankowanie w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta