Program partnerski z podwójnym VAT
Jeśli firmy świadczą sobie nawzajem usługi promocyjne, to muszą je opodatkować, nawet gdy nie wypłacają wynagrodzenia
Takie wnioski można wyciągnąć z wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 26 września 2007 r. (III SA/Wa 1220/07). Chodziło o rozliczenie programu partnerskiego uruchomionego przez bank. Otóż jego klienci korzystający z kart płatniczych są premiowani zniżką przy zakupach w sklepach partnera handlowego. Bank reklamuje całą akcję, a w materiałach wykorzystuje oczywiście nazwę i znak towarowy kontrahenta. I odwrotnie – partner handlowy informuje w swoich placówkach o profitach przysługujących klientom banku.
Są korzyści, jest podatek
Korzyść jest więc obopólna – zniżka na zakupy przekonuje do posługiwania się kartą płatniczą (promowany jest produkt bankowy), a klienci banku chętniej skorzystają z oferty sklepu, w którym mają rabat (jest więc szansa na zwiększenie jego sprzedaży).
Są świadczenia, są korzyści, więc pojawia się też VAT. Czy nasze działania powodują powstanie obowiązku podatkowego? – o to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta