Hybrydy na czterech kołach
W Polsce dostępne są już cztery modele samochodów o napędzie hybrydowym, posiadających oprócz klasycznego silnika spalinowego także silnik elektryczny i specjalny system odzyskiwania energii, dotychczas bezpowrotnie marnowanej przy hamowaniu. Odzyskana energia magazynowana jest w akumulatorach, które zasilają samochód w czasie powolnej jazdy np. w miejskim korku
Największym dostawcą samochodów hybrydowych jest Toyota, która w Europie i Polsce sprzedaje „dwusilnikowe” modele Prius i Lexus w wersjach RX400h, GS450h oraz od czerwca LS600h.
Oprócz nich można wybrać hybrydową Hondę Civic, jedyny oprócz autobusu Solaris pojazd tego rodzaju na rynku polskim niewyprodukowany przez Toyotę. Niestety, mimo dużej zalety, jaką jest ekologiczność tych pojazdów, wadą ich wszystkim jest wysoka cena. Za najtańszy pojazd hybrydowy Hondy trzeba zapłacić 92,6 tysiąca złotych. Za taką kwotę można kupić dobrze wyposażony samochód klasy średniej z nowoczesnym i oszczędnym silnikiem Diesla, który w codziennej eksploatacji będzie równie tani, jeśli nie tańszy od ekologicznej hybrydy.
Toyota Prius
To...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta