Trudno będzie zwrócić chybiony prezent
Klient nie może żądać, aby sprzedawca przyjął zwrot towaru i oddał mu pieniądze. Więcej praw mają kupujący w Internecie
Nie wszystkie prezenty pod choinką były trafione. Wolimy więc oddać niechciane książki, płyty z muzyką, perfumy, ubrania, sprzęt RTV i AGD. Denerwujemy się, że sprzedawcy nie chcą ich przyjąć. Niestety, mają prawo odmówić, bo obecnie nie ma przepisu, który nakazuje przyjmowanie zwrotów i wypłacanie pieniędzy.
– Kłopoty ze zwrotem towarów to jeden z największych problemów w pierwszych dniach po Bożym Narodzeniu – ocenia Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
Kiedy zwrot jest możliwy
Dużo osób pamięta, że kiedyś przepisy pozwalały w ciągu pięciu dni od dokonania zakupu na zwrot towaru, i to nawet bez podawania przyczyny. Przywilej ten obowiązywał również w zwykłych, tradycyjnych sklepach. Od wielu lat jednak stracił moc prawną. – Nowe przepisy z 2002 r. już go nie zawierają, a to oznacza, że zwrot pełnowartościowego produktu jest bardzo trudny –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta