Komputerowy wyścig, czyli Apple kontra PC
Użytkownicy komputerów tak bardzo identyfikują się ze swoimi maszynami, że gotowi są toczyć wojny o to, który system jest lepszy. Zyskują na tym marketingowcy umiejętnie wykorzystujący fascynację nowym sprzętem
Posiadacze pecetów z system Windows są nudni i bez wyobraźni, a właściciele komputerów produkowanych przez Apple – kreatywni i otwarci? To jeden z najbardziej rozpowszechnionych stereotypów w branży komputerowej. Apple oparła na tym pomyśle całą kampanię reklamową („Get a Mac”), w której występuje ubrany w wymięty garnitur aktor („Pecet”) i młodszy, dowcipniejszy, lepiej ubrany „Mac”.
Trudno sobie wyobrazić bardziej dosłowną interpretację stereotypów związanych z użytkownikami komputera. Najzabawniejsze jest jednak to, że te przekonania znalazły potwierdzenie w badaniach statystycznych. Posiadacze komputerów ze znakiem jabłuszka triumfują.
Otwarci, liberalnii ciekawi świata
Wykonane przez Mindset Media badania ok. 7,5 tys. osób potwierdzają to, co Apple od lat wykorzystuje do budowania swojej marki. Ci, którzy kupują maki są – generalnie – bardziej otwarci na nowe doznania, mają bogatszą wyobraźnię i są ciekawi świata. Są też...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta