Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niezadowoleni z umów, których nie przeczytali

31 lipca 2008 | Prawo | Katarzyna Tabaka

Do rzecznika ubezpieczonych wpływa coraz więcej skarg dotyczących ubezpieczeń turystycznych. Klienci jednak często nie wiedzą, na jakie warunki się zgodzili

– Wykupujący ubezpieczenia nadal nie czytają ogólnych warunków umowy – mówi Marcin Orlicki z Wydziału Prawa i Administracji UAM w Poznaniu. – A w wypadku tych turystycznych powinni nie tylko dokładnie się z nimi zapoznać, lecz także zabrać ze sobą w podróż. Gdy będzie im potrzebna pomoc, będą mogli sprawdzić procedurę, której przestrzeganie jest warunkiem pokrycia kosztów przez ubezpieczyciela.

Lepiej nie zachorować

Najwięcej skarg dotyczyło ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą (KLZ). Klienci skarżą się zwłaszcza na odmowę pokrycia kosztów leczenia lub transportu przez ubezpieczyciela. W standardowych umowach jego odpowiedzialność ogranicza się wyłącznie do nagłych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8079

Spis treści
Zamów abonament