Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Opłaty marketingowe będą kosztem po opłaceniu faktur

04 sierpnia 2008 | Dobra firma | Łukasz Ostrowski

Niektórych wydatków, m.in. na reklamę i usługi marketingowe, nie można przypisać do konkretnego przychodu, a tym samym również do danego roku podatkowego. O tym, kiedy będą rozliczane, decyduje zatem moment ich poniesienia

Zdecydował tak WSA w Rzeszowie w wyroku 8 lipca 2008 r. (I SA/Rz 443/08).

Spółka poniosła wydatki na reklamę i usługi marketingowe (organizację imprezy integracyjnej) w 2004 r. Faktury dokumentujące poniesienie tych wydatków otrzymała w 2005 r. Zaliczyła je więc do kosztów podatkowych w 2005 r. Organy podatkowe, po przeprowadzonej kontroli, stwierdziły jednak zawyżenie kosztów uzyskania przychodu poprzez błędne zarachowanie wydatków na reklamę i marketing. Ich zdaniem powinny one być kosztem podatkowym w 2004 r., bo usługi marketingowe dla spółki były wykonane w tym właśnie roku. Spółka skierowała skargę do WSA. Twierdziła, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8082

Spis treści

Nieruchomości, budownictwo

Zamów abonament