Opłaty marketingowe będą kosztem po opłaceniu faktur
Niektórych wydatków, m.in. na reklamę i usługi marketingowe, nie można przypisać do konkretnego przychodu, a tym samym również do danego roku podatkowego. O tym, kiedy będą rozliczane, decyduje zatem moment ich poniesienia
Zdecydował tak WSA w Rzeszowie w wyroku 8 lipca 2008 r. (I SA/Rz 443/08).
Spółka poniosła wydatki na reklamę i usługi marketingowe (organizację imprezy integracyjnej) w 2004 r. Faktury dokumentujące poniesienie tych wydatków otrzymała w 2005 r. Zaliczyła je więc do kosztów podatkowych w 2005 r. Organy podatkowe, po przeprowadzonej kontroli, stwierdziły jednak zawyżenie kosztów uzyskania przychodu poprzez błędne zarachowanie wydatków na reklamę i marketing. Ich zdaniem powinny one być kosztem podatkowym w 2004 r., bo usługi marketingowe dla spółki były wykonane w tym właśnie roku. Spółka skierowała skargę do WSA. Twierdziła, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta