Słabe wyniki podcięły kurs
Akcje H&M, trzeciej co do wielkości firmy odzieżowej na świecie, traciły wczoraj na giełdzie w Sztokholmie nawet ponad 11 proc.
Powód to słabszy, niż oczekiwano, zysk operacyjny za III kwartał (kończący się w sierpniu), który wyniósł 4,59 mld koron szwedzkich (ok. 680 mln dol.) wobec 4,4 mld koron w tym samym okresie rok temu.
To sporo mniej, niż prognozowali analitycy: spodziewali się przekroczenia bariery 5 mld koron. Rozczarowała ich też nieco sprzedaż, która wyniosła 20,87 mld koron, przy oczekiwaniach na poziomie 21 mld koron.
– Wyniki są po prostu słabe, co widać po marży brutto – mówi Andreas Lundberg, analityk z Handelsbanken.
W Polsce sprzedaż H&M po trzech kwartałach liczona w szwedzkiej walucie wzrosła o 47 proc. wobec analogicznego okresu rok wcześniej, do 1,8 mld szwedzkich koron (ok. 600 mln zł). Firma ma w naszym kraju 47 sklepów, na całym świecie – ponad 1,6 tys. Przychody brutto H&M po trzech kwartałach na wszystkich rynkach wyniosły 73,2 mld koron przy wzroście o 12 proc.