Pracownik mianowany odpowie dyscyplinarnie
Niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie obowiązków pracowniczych przez mianowanego pracownika samorządowego w gminie może skutkować m.in. zablokowaniem awansu i wydaleniem z urzędu
Kwestię odpowiedzialności dyscyplinarnej urzędnika mianowanego w gminie określają przepisy dwóch ustaw: o pracownikach samorządowych oraz o pracownikach urzędów państwowych. Źródeł obowiązków pracowniczych należy natomiast szukać przede wszystkim w kodeksie pracy oraz w ustawie o pracownikach samorządowych. Warto pamiętać, że pracownik mianowany może być ukarany za czyny popełnione poza miejscem pracy. Ustawa o pracownikach samorządowych nakłada bowiem obowiązek godnego zachowywania się także poza urzędem.
Sprawą zajmie się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta