O kosztach decydują wiek auta i okres spłaty
Kredyty samochodowe są względnie tanie, gdy potrzebujemy pieniędzy na stosunkowo nowy pojazd. Kupując wysłużone auto, lepiej rozważyć wzięcie pożyczki gotówkowej lub zadłużenie się w ROR. Koszt będzie podobny, za to formalności znacznie prostsze
Ceny kredytów samochodowych – nawet w ofercie jednego banku – są ogromnie zróżnicowane. Kredyty na nowe pojazdy są tańsze niż na używane. Dodatkowo w tej drugiej grupie oprocentowanie rośnie wraz z wiekiem samochodu. Cennik banku zwykle przewiduje kilka różnych stawek, na przykład dla aut nowych, do roku, do trzech i pięciu lat.
Warunki, na jakich bank pożyczy pieniądze, zależą też od wybranego okresu spłaty – im krótszy, tym koszt pieniądza będzie niższy. Wiek auta i okres spłaty są ze sobą ściśle powiązane. Jeśli bank udziela rocznego kredytu na samochód, który w momencie zakupu ma trzy lata, to przez cały okres spłaty będzie to względnie nowy, wartościowy pojazd stanowiący dobre zabezpieczenie. Jeśli jednak kredyt jest zaciągnięty na osiem lat, samochód zdąży się zestarzeć, jego wartość znacznie spadnie, a więc ryzyko banku jest większe.
Bardzo starych pojazdów część banków w ogóle nie skredytuje. Najbardziej pod tym względem restrykcyjne są: Deutsche Bank i Nordea Bank. Żądają, by klient zakończył spłatę kredytu, zanim auto przekroczy osiem lat. Natomiast dla GE Money Banku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta