Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klienci e-sklepów mają szczególne przywileje

31 stycznia 2009 | Prawo | Sławomir Wikariak

To konsument pokrywa koszty zwrotu towaru kupionego w sieci. Sklep internetowy ma za to obowiązek przyjąć go z powrotem i zwrócić pieniądze

To, co ładnie wygląda na zdjęciu, nie musi nam się spodobać w rzeczywistości. Ponieważ klient robiący zakupy w Internecie nie może się w pełni zorientować, co tak naprawdę zamawia, przepisy dały mu szczególne uprawnienie – możliwość zwrotu towaru w ciągu dziesięciu dni od jego otrzymania. Nie trzeba w żaden sposób uzasadniać, dlaczego go nie chcemy. Sklep internetowy ma obowiązek przyjąć go i oddać nam pieniądze.

Samo uprawnienie nie budzi wątpliwości interpretacyjnych, ale praktyczne aspekty z nim związane już tak.

Kto płaci za przesłanie

– Chcę oddać mikser kupiony w sklepie internetowym. Kto powinien pokryć koszty transportu: ja czy sklep? – pyta czytelnik „Rzeczpospolitej”.

Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny nie daje odpowiedzi na to pytanie. W doktrynie można się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8231

Spis treści
Zamów abonament