Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsumenci dostaną wsparcie w wielu miejscach

14 marca 2009 | Prawo | Michał Kosiarski

Biura porad, infolinie, strony internetowe i miejscy rzecznicy konsumentów mogą pomóc w sporach prawnych ze sprzedawcami i usługodawcami

Biura rzeczników konsumentów znajdziemy w starostwach i największych miastach. Odpowiadają oni na pytania listowne, e-mailowe i telefoniczne. Można też odwiedzić ich osobiście. Pomogą, gdy chcemy złożyć reklamację towaru, ale nie wiemy, jak się do tego zabrać, gdy toczymy już spór sądowy ze sklepem, a nawet gdy jeszcze nie podpisaliśmy umowy, ale jedynie ją przeczytaliśmy i nie wiemy, jakie konsekwencje ona niesie. Rzecznik pomoże w ich wyjaśnieniu. Ostrzeże też przed nieuczciwym przedsiębiorcą, którego oferta wydaje się atrakcyjna, ale jest na niego dużo skarg.

Nie łudźmy się jednak, że rzecznicy są wszechmogący. Uzyskamy od nich drobne porady prawne i wskazówki w naszej sprawie, czasem nawet broszury informacyjne, ale nie są oni bezpłatnymi prawnikami z urzędu, którzy zastąpią nas w sprawach sądowych. Do sporów sądowych wstępują albo je inicjują tylko w postępowaniach o charakterze precedensowym. Rzadko też występują jako oskarżyciele publiczni w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.

Często musimy czekać na zajęcie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8267

Spis treści
Zamów abonament