Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Po ukaraniu przez urząd jeszcze pozew od klienta

17 marca 2009 | Prawo | Michał Kosiarski

Firmy naruszające reguły rynkowej konkurencji muszą liczyć się z tym, że sankcje urzędu antymonopolowego to nie koniec ich kłopotów. Czekają je też roszczenia od kontrahentów

Urzędnicy wydają coraz więcej decyzji dotyczących naruszania przez firmy uczciwej konkurencji. W 2008 r. w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów było ich ponad 300. Są to zwykle sprawy dotyczące bezprawnych działań rynkowego monopolisty (tzw. nadużywanie pozycji dominującej), ale również związane z łamaniem praw zwykłych Kowalskich (naruszenie tzw. zbiorowych interesów konsumentów). Takie postępowania kończą się często nałożeniem wysokich kar sięgających nawet kilku milionów złotych – jak w sprawie PKP Cargo.

Przedsiębiorcy kontratakują

Na tym się jednak nie kończy. Coraz częściej powództwa przeciwko nieuczciwym firmom wnoszą inni przedsiębiorcy, którzy czują się przez nie poszkodowani. Argumentują, że ponieśli konkretne straty na skutek...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8269

Spis treści
Zamów abonament