Kierowca nie spędzi za kółkiem 416 nadgodzin rocznie
Resort nie ma wątpliwości, że praca nadliczbowa szoferów zależy od wymiaru urlopu wypoczynkowego. Dlatego tak samo jak u innych pracowników nie przekroczy 384 lub 376 godzin w roku
Tak uważa resort infrastruktury w stanowisku nadesłanym 12 marca 2009 r. do DOBREJ FIRMY (MR/908723/2009 - patrz załącznik). Urząd przyznaje, że żadna interpretacja, żaden krajowy ani unijny przepis dotyczący kierowców nie określa, czy u nich też trzeba ująć urlop z rocznej puli nadgodzin. Tak natomiast muszą postąpić szefowie innych pracowników. Ministerstwo uznało jednak, że do szoferów należy stosować przepisy dotyczące czasu pracy, zawarte w kodeksie pracy, a limit nadgodzin ustalany zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców należy pomniejszyć o urlop wypoczynkowy.
Takie same normy dla wszystkich
Art. 151 § 3 k.p. ustanawia 150 nadgodzin, jakie pracodawca może polecić podwładnym ze względu na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta