Zatrudnionych trzeba uprzedzić o zmianie regulaminów
Odpowiada Andrzej Maj, radca prawny w KPMG, D. Dobkowski sp.k.
Jakie przepisy np. regulaminu pracy obowiązują pracowników przejmowanej firmy w razie przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę?
W myśl postanowień art. 231 § 1 kodeksu pracy w razie przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy.
A zatem sytuacja pracownika przejmowanego na podstawie tego przepisu do innego zakładu pracy powinna być co najmniej taka sama jak w dotychczasowej firmie. Oznacza to, że z mocy samego prawa sytuacja pracownika przejmowanego nie może ulec zmianie na gorsze.
W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta