Czy warto korzystać ze sponsoringu
Przedsiębiorcy reklamują swoje wyroby i usługi na różne sposoby. Jednym z nich jest sponsoring, np. wydarzeń kulturalnych czy sportowców
W obowiązujących przepisach podatkowych brak jest definicji umowy sponsoringu. Zgodnie ze „Słownikiem wyrazów obcych” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000) sponsoring oznacza „finansowanie czegoś, często w zamian za reklamowanie własnej działalności”. Działania takie polegają przykładowo na eksponowaniu logo sponsora na banerach, strojach sportowców albo na dystrybuowaniu informacji o jego produktach podczas odbywanych imprez. W zamian przedsiębiorca dofinansowuje daną imprezę lub sportowca. Nie możemy jednak zapominać, że sponsoring jest działaniem, które wywołuje skutki również w zakresie rozliczeń podatkowych.
Koszty i przychody
Zgodnie z art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (ustawa o CIT) kosztem uzyskania przychodu są, z wyjątkami przewidzianymi w ustawie, wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródeł przychodów. Będą to zatem tego rodzaju koszty, które pozostają w bezpośrednim lub pośrednim związku o charakterze przyczynowo-skutkowym z przychodami albo źródłami przychodów.
Ustawa o CIT nie zawiera definicji przychodu, lecz wymienia jedynie przykładowe kategorie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta