Reklamy od Wielkiego Brata
Testy systemu pozwalającego podglądać, z jakich stron korzystają brytyjscy internauci, wywołały gigantyczną awanturę. W Polsce jeszcze nie ma takiego problemu
Chodzi o system Phorm, który pozwala spersonalizować reklamę kierowaną do internautów na podstawie historii przeglądanych stron. Jeśli ktoś czyta w Sieci przepisy kulinarne, dostanie reklamę garnków, do amatora motoryzacji trafią reklamy samochodów czy opon.
Prawo do prywatności
Podwoje technologii proponowanej przez firmę Phorm otworzyli brytyjscy dostawcy Internetu. Pierwsza była dominująca na rynku brytyjskim BT (dawniej British Telecom), w ślad za nią poszli inni, np. Virgin Media czy Talk Talk. Dostawcy Internetu, skuszeni obietnicą zysków przekazywanych z reklamy przez firmę Phorm, współpracowali z nią bez wiedzy i zgody swoich klientów. Ci, korzystając z zasobów Sieci, chcąc nie chcąc ujawniali, jakie mają pasje i zainteresowania. Informacje o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta