Wojna koncernów o metro
Włosko-tureckie konsorcjum Astaldi i Gulermak sparaliżuje całą Warszawę, a nie zbuduje drugiej linii – twierdzi hiszpański Mostostal Warszawa. Włosi: – To niebywały atak i skandal
W walce o superkontrakt na siedem stacji i 6 km torów między rondem Daszyńskiego i Dw. Wileńskim puściły wszystkie hamulce. Odrzucony w przetargu Mostostal Warszawa, który należy do hiszpańskiej Acciony, zwołał konferencję prasową. Podczas niej zmieszał z błotem zwycięzcę: konsorcjum włoskiego Astaldi, tureckiego Gulermak i polskiego PBDiM Mińsk Mazowiecki.
Zguba dla Warszawy?
Włosi chcą za drugą linię 4 mld 117 mln zł. Hiszpanie: 4 mld 970 mln zł. Za tę różnicę można zbudować np. most Północny. Droższy Mostostal Warszawa przekonuje, że powierzenie inwestycji konkurencji z Astaldi będzie „zgubne dla Warszawy”.
– Wybrana oferta jest nieważna. Użyjemy wszystkich dostępnych środków prawnych, żeby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)