Trudniej zarobić na materiałach
Rosnące koszty uderzają w polskich producentów materiałów budowlanych. Spadają im przychody i marże
– Najmniej opłacalna stała się współpraca z deweloperami. Zamówień jest tak mało, że firmy, które chcą zdobyć zlecenia, oferują produkty poniżej kosztów wytworzenia – mówi „Rz” Adam Daszkowski, prezes Adpolu, firmy produkującej drewniane okna. Aby uniknąć wyniszczającej wojny cenowej w tym segmencie rynku, jego spółka koncentruje się na bardziej opłacalnej sprzedaży dla klientów indywidualnych oraz na eksporcie.
Robert Klos, wiceprezes związku Polskie Okna i Drzwi, potwierdza, że aktualny kurs złotego przyczynia się do poprawy rentowności sprzedaży zagranicznej okien. Jednak fakt ten nie rekompensuje według niego trudnej sytuacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta