Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co może zrobić niezadowolony podróżny

22 sierpnia 2009 | Prawo | Justyna Stempel

Podróżni często się skarżą na jakość usług świadczonych przez przewoźników. Nie zawsze jednak są świadomi swych praw

Z informacji udzielonych nam przez Jadwigę Reder-Sadowską, miejskiego rzecznika konsumentów w Jeleniej Górze, wynika, że skargi dotyczą najczęściej spóźnień pociągów i autobusów, konduktorów, którzy nie chcą potwierdzić na piśmie zaistniałych opóźnień oraz warunków panujących w środkach transportu. Warto zatem się zapoznać z prawami podróżnych wynikającymi z ustawy z 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.

Opóźnienia

Jeżeli pociąg lub autobus dojedzie do miejsca przeznaczenia z opóźnieniem, podróżny może wystąpić do przewoźnika o zwrot części ceny biletu. W tym celu powinien się zgłosić do konduktora lub pracownika stacji po potwierdzenie opóźnienia. Zgodnie z przytoczoną ustawą przewoźnik odpowiada także za szkodę, jaką podróżny poniósł na skutek przedwczesnego odjazdu danego środka transportu oraz opóźnionego przyjazdu lub odwołania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8402

Spis treści
Zamów abonament