A2 i „łącznik Barei”
Protest może opóźnić budowę autostrady A2 z Łodzi do Warszawy. A PKP wybrały wykonawcę łącznika Dworca Zachodniego z lotniskiem.
Konsorcjum firm NDI i SB Granit złożyło oferty tylko na dwa odcinki (A i C) autostrady A2 między Strykowem i Konotopą z pięciu, która ma powstać przed Euro 2012.
Konsorcjum przegrało z powodu niekonkurencyjnych cen (o 34 i 40 proc. wyższych od najkorzystniejszych w dwóch przetargach). Mimo to domaga się unieważnienia przetargów na wszystkie odcinki. Próbuje udowodnić, że okres na przygotowanie ofert cenowych był zbyt krótki. Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, protest jest bezzasadny.
Tymczasem Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg na łącznik między lotniskiem Okęcie a Dw. Zachodnim. Wygrało niemiecko-polskie konsorcjum z firmą Bilfinger Berger jako liderem i ceną 233,8 mln zł. Pociągi mają dojechać do lotniska pod koniec 2011 roku (powinny w 2005 roku). Na razie pod lotniskiem jest stacja... bez torów. Ta budowa jest nazywana „łącznikiem Barei”.