Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dusza po pierestrojce

18 września 2009 | Kultura | Jacek Marczyński
Anastazja Sutnikowa (Tatiana) i Oleg Gabyszew (Oniegin) w finale spektaklu Borisa Ejfmana
autor zdjęcia: Juliusz Multarzyński
źródło: Fotorzepa
Anastazja Sutnikowa (Tatiana) i Oleg Gabyszew (Oniegin) w finale spektaklu Borisa Ejfmana

Słynny artysta odzyskał formę. Przywiózł do Polski nowy balet; taki, jaki najbardziej lubią widzowie

Początek nie był zachęcający. Pierwszej scenie „Oniegina” towarzyszy film przypominający moskiewski pucz w 1991 r. A przecież nie udało się dotąd stworzyć baletu o autentycznych wydarzeniach. To nie jest sztuka, która umie opisać rzeczywistość, potrafi natomiast przekazać emocje i skrywane pragnienia. Na szczęście szybko się okazało, że Boris Ejfman to rozumie.

Odniesienie do historycznego konkretu było potrzebne, by widzowie w każdym kraju łatwo zrozumieli, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8425

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament