Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koszyk „Rz”: ceny znów idą w górę

28 września 2009 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Jednak to w nich ceny wzrosły najmocniej. To druga kwartalna edycja badania, gdy w większości kanałów sprzedaży ceny idą w górę.
źródło: Rzeczpospolita
Jednak to w nich ceny wzrosły najmocniej. To druga kwartalna edycja badania, gdy w większości kanałów sprzedaży ceny idą w górę.

Podwyżki były prawie we wszystkich typach sklepów. 20 produktów wciąż najtaniej kupimy w dyskontach, ale przez ostatni kwartał właśnie w nich ceny wzrosły najmocniej, bo o 2,3 proc.

Po raz kolejny firma badawcza Nielsen przygotowała dla „Rz” porównanie cen koszyka 20 produktów spożywczych zależnie od kanału sprzedaży. Podobnie jak w poprzedniej edycji, którą opublikowaliśmy w czerwcu, ponownie ceny w większości kanałów sprzedaży wzrosły, średnio o 1,3 proc., choć we wcześniejszych badaniach regularnie spadały.

Obecnie zapłacimy za koszyk 20 produktów średnio 96,71 zł, a okazją do najtańszych zakupów są dalej sklepy dyskontowe. Tam kosztują 88,1 zł, jednak w ostatnich miesiącach to właśnie w takich sklepach ceny wzrosły najmocniej, bo o niemal 2,3...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8433

Spis treści
Zamów abonament