Nie zawsze powiedzą nam o zmianach
Pobrałeś specyfikację przetargową ze strony internetowej? Zaglądaj na nią codziennie, bo może się okazać, że zamawiający postanowił coś w niej zmienić.
Aż do momentu upływu terminu składania ofert organizator przetargu ma prawo zmodyfikować specyfikację. Jeśli przedsiębiorcy brali od niego wersję papierową tego dokumentu, to zostaną bezpośrednio powiadomieni o wszystkich zmianach. Jeśli jednak ściągnęli specyfikację ze strony internetowej, powinni śledzić zachodzące na niej zmiany. Tylko stąd dowiedzą się bowiem o ewentualnych modyfikacjach tego podstawowego w każdym przetargu dokumentu.
Do października 2008 r. zamawiający nie mógł zmieniać warunków udziału w postępowaniu czy kryteriów oceny ofert. Oznaczało to zawsze konieczność unieważniania przetargu i rozpoczynania go na nowo. Teraz takie zmiany są dopuszczalne. Oznaczają jedynie konieczność opublikowania ogłoszenia o zmianach.
wik