Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pilnują, by prowadzący samochód nie siedział zbyt długo za kierownicą

01 grudnia 2009 | Dobra firma | Zofia Jóźwiak
źródło: Rzeczpospolita

Kierowcy, przewoźnicy i przedsiębiorcy korzystający z pojazdów zarówno na własny użytek, jak i w celach zarobkowych muszą się liczyć z częstymi kontrolami. Zazwyczaj na szosie, często jednak także w firmie

Liczba tych kontroli systematycznie wzrasta. Od 2010 r. inspektorzy będą musieli sprawdzić conajmniej 3 proc. dni przepracowanych przez kierowców pojazdów w transporcie drogowym. Przy czym na szosie – 30 proc. tzw. wykresówek, a w firmie aż 50 proc. Podczas wykonywania tych czynności kontroler może posługiwać się kopiarką i aparatem fotograficznym.

Z lizakiem i w mundurze

Co jest powodem coraz częstszych kontroli w transporcie drogowym? Przede wszystkim zbyt długi czas prowadzenia pojazdów przez kierowców, w tym brak krótkich odpoczynków i obowiązkowych dłuższych przerw. A także nieprawidłowości w dobowych i tygodniowych odpoczynkach. Ponieważ z tymi problemami boryka się nie tylko Polska, lecz także cała Unia Europejska, to wzmożone kontrole są zaleceniem unijnym.

Inspektor transportu drogowego podczas swojej pracy na szosie musi być umundurowany (ubiór ciemnozielony) i znajdować się w pobliżu oznakowanego pojazdu albo zatrzymywać samochody w miejscu oznaczonym znakiem drogowym uprzedzającym o kontroli. Ponadto ma mieć legitymację służbową oraz znak identyfikacyjny. Może wydawać kierowcy polecenia i sygnały zarówno znajdując się na szosie, jak i w pojeździe.

Jeżeli widoczność jest wystarczająca, to podaje sygnały tzw. lizakiem lub ręką, a przy niedostatecznej widoczności – latarką ze światłem czerwonym albo tarczą do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8487

Spis treści

Ekonomia

Akcje w Dubaju i Abu Zabi ostro zniżkowały
Badania i rozwój nie są możliwe bez państwa
Biznes krytykuje promocję gospodarki
Boom na mobilny Internet
Chiny nie uwolnią kursu juana mimo nacisków ze strony Brukseli
Cytat dnia - Joaquin Almunia
Drogi finansowania pomysłów
Dubaj już nie straszy
Dwucyfrowy wynik funduszy w 2009 roku
Fabryka Opla w Gliwicach liczy na trzecią zmianę
Fundusze unijne powinny być pod jeszcze większą kontrolą
Giełda gwarantuje nie tylko pieniądze
Gospodarka zyskała
Im więcej akcji Enei na GPW, tym lepiej
Import węgla do Polski będzie wzrastał
Innowacyjne projekty są mile widziane
Inwestorzy prywatni także finansują innowacje
Inżynier w kremie
Jaki kurs do strefy euro
Kalendarium gospodarcze
Kolejne kredyty z EBOiR
Kosztowne chorobowe
Liczba dnia - 964 osoby bez pracy przypadają na 1000 pracujących
Masowa ucieczka inwestorów
Młodzi ludzie zwykle są krócej bezrobotni
Najważniejszy jest debiut
Najwięcej z Niemiec
Niemcy nie kupią polskiej giełdy
Otwiera się droga do czegoś lepszego
Parkiet dla innowacji
Pięć aut i dom – co w tym złego
Polska gospodarka rośnie szybciej z każdym miesiącem
Płyną granty na nowoczesność
Rynek leasingowy spadnie o 30 proc.
Sprzedaż Maspeksu wyhamowała
Stabilny złoty
Touroperator na huśtawce
Ugoda kolejowa na włosku
Umowa gazowa niepewna
Unia ma sposoby uniknięcia niemieckich doświadczeń z euro
W Lotosie partner strategiczny
W grudniu na wieś trafi niemal 12,6 mld złotych
W skrócie
Wzrasta znaczenie kapitału intelektualnego firm
ZAiKS i pokrewne organizacje ujawnią swoje finanse
Łatwiej o kredyt z unijnym wkładem
Zamów abonament