W sklepie przyda się znajomość przepisów
Nie jest łatwo oddać niechciane prezenty. Ostrożny klient musi pamiętać, jak zabezpieczyć siebie i pechowo obdarowanego na taką ewentualność
Mitem, któremu nadal hołduje część kupujących, jest istnienie przywileju zwrotu pełnowartościowego towaru do sklepu, gdy nam się on nie spodoba. Konsumenci takiego uprawnienia nie mają. Nie ma obecnie żadnego przepisu, który nakazywałby przyjmowanie zakupionych towarów i zwrot pieniędzy.
Zwrot jest możliwy tylko, gdy zgodzi się na to sprzedawca. Jeśli nie chcemy być zależni od jego dobrej woli, możemy się targować przed zawarciem transakcji. Możliwe jest bowiem umówienie się ze sprzedającym, że w określonym czasie od dnia zakupu będziemy mieli możliwość zwrotu towaru. To zabezpieczenie na wypadek, gdyby odzież okazała się w złym rozmiarze albo obdarowany dostał dwa takie same prezenty.
Warto poprosić o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta