Ambitny maluch
Chevrolet spark dobrze jeździ i ma wygodne wnętrze. Zmierzy się m.in. z fiatem pandą i hyundai i10, od których będzie droższy, ale za to lepiej wyposażony.
Spark zastępuje bestseller Daewoo – powszechnie znanego matiza, którego fabryki wyprodukowały ponad 1,5 mln sztuk. Nowa konstrukcja nie ma jednak nic wspólnego z tamtym modelem. Główny stylista GM-DAT Rick Scheer wspomina, że wyzwaniem było stworzenie pięciodrzwiowego auta o długości ok. 3,6 m. W Korei właściciel takiego samochodu płaci najmniejszy podatek. W Europie i USA (gdzie auto trafi za kilka miesięcy) spark będzie miał nieco dłuższy przód, przez co długość o 4 cm przekroczy 3,6 m.
Mimo niewielkich wymiarów konstrukcja samochodu spełnia europejskie i amerykańskie normy zderzeniowe, w tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta