Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Handel w sieci nie dla Polaków

21 stycznia 2010 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz

Tylko 7 proc. przychodów polskich firm w 2008 roku pochodziło z Internetu. W najlepszej pod tym względem Irlandii było to 26 proc.

Jak podaje Eurostat w oparciu o dane za 2008 r., w 27 krajach (UE oraz Norwegia i Chorwacja) średnio 12 proc. przychodów firm pochodzi z działalności w sieci.

Polska jest w końcówce zestawienia. Gorzej prezentują się tylko firmy z Cypru i Bułgarii, gdzie jedynie co setna obrotów przypada na e-handel. Średnio 73 proc. przychodów z tego segmentu pochodzi z działalności na terenie kraju, gdzie firma jest zarejestrowana, a jedynie 8 proc. z państw spoza UE – podaje Eurostat. Pozostałe 19 proc. to przychody generowane w innych krajach członkowskich.

Według danych Eurostatu w 27 zbadanych państwach średnio już 93 proc. firm posiada dostęp do Internetu. Zdecydowanie pod tym względem przoduje Finlandia, gdzie 100 proc. firm korzysta z sieci, w Polsce odsetek wynosi 90 proc.

Brak okładki

Wydanie: 8528

Spis treści
Zamów abonament