Nie wszystko trzeba robić własnymi siłami
W outsourcing można oddać niemal wszystko: od sprzętu po aplikacje i obsługę złożonych procesów. Takie rozwiązanie przynosi firmie oszczędności i pozwala się skoncentrować na działalności podstawowej
Według szacunków z outsourcingu informatycznego korzysta 50 – 60 proc. polskich firm. Popularność tej usługi rośnie. Według analityków Gartnera w 2011 r. jej koszty będą stanowiły średnio 30 proc. wszystkich wydatków na informatykę w przedsiębiorstwach.
Jeszcze niedawno głównie duże firmy zlecały usługi informatyczne zewnętrznym podmiotom. Obecnie do tego modelu przekonuje się coraz więcej firm średnich, a nawet małych. Pozwala on bowiem na redukcję zatrudnienia oraz kosztów utrzymania systemów i sprzętu. Firma uzyskuje dostęp do nowych technologii. Często ma zapewnione większe bezpieczeństwo.
Z badań firmy Ipsos wynika, że największą korzyścią dla przedsiębiorstw jest możliwość skoncentrowania się na podstawowej działalności (39 proc. wskazań), oszczędność czasu (39 proc.) i redukcja kosztów (38 proc.).
Dobry pomysł dla małych i średnich
Z outsourcingu mogą dziś korzystać nawet najmniejsze firmy. Najczęściej dzierżawią one serwery dla stron WWW lub baz danych. Gdy zaczynają się szybko rozwijać, zewnętrzny usługodawca z odpowiednim potencjałem może niemal natychmiast dostarczyć odpowiednią infrastrukturę informatyczną.
W outsourcing można oddać sprzęt, systemy związane z obsługą łańcucha dostaw, kadry i płace, zarządzanie drukiem i obiegiem dokumentów, część lub cały system ERP – planowanie zasobów przedsiębiorstwa....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta