Z autami w tym roku powinno być lepiej
W salonach trwają promocje. Może to zachęcić przedsiębiorców do zakupu aut. Zwłaszcza że w ubiegłym roku, obawiając się kryzysu, przedłużyli eksploatację posiadanych pojazdów
Zdaniem Ireneusza Tymińskiego, dyrektora generalnego w KBC Autolease Polska, w ubiegłym roku decyzje o wymianie flot mogło wstrzymać nawet ok. 40 proc. firm.
– Prognozy ekspertów zakładają 10-, 15-proc. wzrost transakcji w 2010 r. – mówi Ireneusz Tymiński.
Byłby to całkiem dobry wynik, gdyż w ubiegłym roku rynek aut firmowych przeżył załamanie. Na Śląsku popyt zmniejszył się o ok. 35 proc.
Przedsiębiorcy nie mogą jednak zbyt długo odwlekać wymiany aut. W miarę eksploatacji rosną bowiem koszty ich utrzymania z powodu wydatków na serwisowanie.
Co przedsiębiorcy kupują? Przede wszystkim auta segmentu B i C, czyli małe (toyota yaris, fiat punto, skoda fabia) oraz kompaktowe (ford focus czy opel astra). Jeżdżą nimi głównie przedstawiciele handlowi. W tym roku zwłaszcza Opel może mieć duże powodzenie dzięki rozpoczęciu produkcji nowej generacji astry.
W klasie średniej, zarezerwowanej dla menedżerów, dalej popularne będą ford mondeo, toyota avensis i opel insignia. Może nieco spaść zainteresowanie najbardziej „menedżerskim” autem, czyli volkswagenem passatem. Od przyszłego roku ma się bowiem pojawić w sprzedaży nowy model.
Na brak zainteresowania z pewnością nie będą narzekać sprzedawcy aut z segmentu premium. W 2009 r. Mercedes Benz Polska odnotował rekord sprzedaży (ponad 5 tys. aut osobowych) i planuje utrzymać ten wynik.
Na kontynuację dobrej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta