Najpierw informacja, później transakcja
W interesie konsumenta leży zapoznanie się z informacjami o produkcie
Zwykle konsument nie zdaje sobie sprawy, że powszednie transakcje, które zawiera prawie codziennie, mają szczególny charakter. Ich istotę reguluje nawet specjalna ustawa. W ramach sprzedaży konsumenckiej można więc nabyć telewizor, pralkę i wiertarkę na domowe potrzeby, ale też mleko, chleb i ryby. W konsumenckich umowach kupna-sprzedaży ważne jest jedno: stroną transakcji musi być zwykły Kowalski (osoba fizyczna, nie przedsiębiorca), który nabywa jakiś produkt w celu niezwiązanym z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą. Drugą stroną umowy musi być natomiast przedsiębiorca prowadzący działalność handlową. Sprzedaż konsumencka dotyczy tylko rzeczy ruchomych, a więc jej przedmiotem nie będzie dom, mieszkanie czy działka budowlana. Może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta